dimecres, 13 de gener del 2016

Atrapar l'ampolla

Codi: JC_001

Material necessari: Una ampolla plena de sorra (es pot substituir per un con).
Temps: 10-15 min, aproximadament.
Nombre de participants: Per a una òptima realització, entre 16 i 20.
Objectius generals:
  • Fomentar la competitivitat sana.
  • Realitzar exercici físic a la par que ens ho passem bé.
  • Desenvolupar la motricitat dels infants.
Posada en escena: Dividirem la classe en quatre grups. Amb l'ampolla al centre, cada equip farà una fila de manera que quedin en forma de creu. 

L'últim de cada fila sortirà a donar voltes per darrera de les quatre fileres a la veu del monitor, mentre la resta de la fila obrirà les cames. Quan el monitor cridi: "ampolla!", els que han sortit a córrer hauran d'arribar de nou a la seva filera, passar per sota de les cames dels companys i intentar atrapar l'ampolla abans que la resta de participants. Qui agafi l'ampolla farà un punt pel seu equip. 

Els que acaben de participar es situaran els primers de cada fila i la resta retrocediran una posició, de manera que qui estava penúltim serà qui participi en la següent ronda. 

Com a límit de durada del joc, es poden establir una quantitat de rondes o de punts.

Normes: 
  • S'ha de continuar amb el sentit de la cursa, és a dir, si la direcció és cap a la dreta, quan el professor cridi "ampolla!, haurem d'arribar a la nostra fila girant cap a la dreta, encara que el recorregut sigui major.
  • Per tal que la distància a recórrer sota les cames sigui la mateixa a tots els grups, haurem de deixar un braç de distància amb el company de davant.
  • Només valdrà agafar l'ampolla. Si se'ns escapa de les mans, la ronda no haurà acabat fins que algú l'agafi.
Variants: Si hi ha massa participants, en comptes de fer 4 equips, en farem 5. Les files es situaran, llavors, en forma d'estrella de 5 puntes.

Per trencar amb la monotonia del joc es poden introduir variants o noves normes. Es poden introduir, per exemple, canvis de sentit (només quan el professor ho indiqui). També podem afegir variables per afavorir el treball motriu i la coordinació, com fer la cursa al peu coix o a quatre potes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada